Skip to content

Zamjenske kvote

Iskoristite puni potencijal Naknade za nezapošljavanje osoba s invaliditetom, financijske obveze koju su dužne platiti sve tvrtke s više od 20 zaposlenika u RH.

Kako biste poduprijeli društvenu odgovornost te bili dionici održivog poslovanja u RH, možete sklopiti ugovor o poslovnoj suradnji s našom tvrtkom kroz Zamjensku kvotu u iznosu vaše obveze, na period od 12 mjeseci. Naš stručni tim bit će vam na raspolaganju tijekom cijelog procesa, koji je detaljno opisan na ovoj stranici.

Što je Naknada za nezapošljavanje osoba s invaliditetom?

Obveznici kvotnog zapošljavanja su poslodavci koji zapošljavaju najmanje 20 radnika. Navedeni poslodavci dužni su na primjerenom radnom mjestu zaposliti osobe s invaliditetom. Ukoliko se ne ispuni kvota zapošljavanja osoba s invaliditetom, poslodavac je dužan mjesečno, prilikom obračuna plaća, obračunati i uplatiti novčanu naknadu za nezapošljavanje osoba s invaliditetom u iznosu od 20% minimalne plaće u Republici Hrvatskoj za svaku osobu s invaliditetom koju je bio dužan zaposliti kako bi ispunio propisanu kvotu.

Ispunjavanje naknade za nezapošljavanje osoba s invaliditetom putem zamjenske kvote

Obveznicima Naknade za nezapošljavanje osoba s invaliditetom omogućeno je ispunjavanje obveze za sljedećih 12 mjeseci putem sklapanja ugovora o poslovnoj suradnji putem Zamjenske kvote s integrativnim radionicama. Na taj način, umjesto plaćanja godišnje Naknade, možete ostvariti pravo na proizvode i usluge naše tvrtke, čime ispunjavate svoju obvezu prema ZOSI-ju. 

Izračun Naknade za nezapošljavanje osoba s invaliditetom

Svakako preporučamo da za dobivanje detaljnijih uputa prije podnošenja prve najave ispunjenja zamjenske kvote te kasnije slanja dokaza o ispunjenju zamjenske kvote kontaktirate Zavod za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (01/6064–733, kvota@zosi.hr).

Počevši od 1. siječnja 2024., obveza plaćanja Naknade za nezapošljavanje osoba s invaliditetom za svaku nezaposlenu osobu s invaliditetom (OSI) u Vašoj tvrtki iznosi 168,00 EUR mjesečno.

Ovaj cijeli broj predstavlja broj osoba s invaliditetom (OSI) koje Vaša tvrtka, prema Zakonu, mora zaposliti

Račun:
3 % od ukupnog broja zaposlenih u tvrtki obveznika se uzima kao osnova.  Dobiveni decimalni broj se zaokružuje na najbliži cijeli broj (1.49 = 1, 1.50 = 2). 

godišnja naknada = broj OSI x 168,00 EURA/mjesečno * 12 mjeseci

 

Primjer računa:
– Tvrtka ima zaposlena 275 radnika
– Izračun 3 % je decimalni broj = 8.25
– Zaokruženo puni broj = 8 OSI.
– 8 OSI x 168,00 EURA = 1344 EURA/mjesečno
– 1344,00 EURA x 12 mjeseci = 16.128,00 EURA (obaveza na 12 mjeseci)

Kako sklopiti poslovnu suradnju putem Zamjenske kvote?

01 - Odabir usluga i proizvoda

Prvo korak je usklađivanje Vaše obveze Naknade sa Zamjenskom kvotom.

Usklađivanje započinje odabirom usluga i proizvoda iz naše ponude. Nakon odabira i poslanog upita, izrađuje se ponuda koju je potrebno odobriti. Ponude se prilažu Ugovoru o poslovnoj suradnji (POS) putem aplikacije NERA. 

02 - Sklapanje ugovora o Zamjenskim kvotama

Integrativna radionica sastavlja Ugovor o poslovnoj suradnji putem Zamjenske kvote, a potpisuju ga obje ugovorne strane.

Zamjensko ispunjenje kvote najavljuje se dostavom ugovora, s priloženim ponudama, i obrasca najave ispunjenja zamjenske kvote N-IZK u NERA sustavu.

Najava zamjenskog ispunjenja kvote dostavlja se u roku od petnaest dana od dana sklapanja ugovora i vrijedi od mjeseca u kojem je zaprimljena najava zamjenskog ispunjenja kvote.

Ukupna vrijednost priloženih ponuda trebala bi otprilike odgovarati ugovorenom iznosu obaveze Naknade za nezapošljavanje osoba s invaliditetom.

03 - Izmjene/Dopune ugovora

U slučaju izmjena i dopuna elemenata ugovora i/ili najavnog obrasca stranke su dužne sastaviti dodatak ugovoru (aneks) i dostaviti ga zajedno s najavnim obrascem kako bi se unijele izmjene. Izmjene je moguće učiniti za vrijeme trajanja ugovora odnosno najave.

04 - Završno izvješće

Po ispunjenju ugovornih obveza Vaša tvrtka dostavlja ZOSI-ju izvješće o  obostranom ispunjenju ugovornih obveza s osnove najave ispunjenja zamjenske kvote koje se sastoji od:

– obrasca I-IZK 1,

– ugovora o poslovnoj suradnji,

– ispunjenog izvješća,

– preslika računa dobavljača te potvrda banke o uplatama,

– ispunjene tablice ‘Specifikacija zatvaranja računa’ 

05 - Aplikacija NERA

Da biste se prijavili i koristili aplikaciju NERA,  potreban je poseban USB uređaj s dvama certifikatima odobrenim od strane FINA-e. Jedan certifikat omogućuje kreiranje dokumenata, dok drugi omogućuje elektroničko potpisivanje tih dokumenata. Ove certifikate možete nabaviti u poslovnicama FINA-e ili u banci koja vam je poslovni partner. 

Kada se uspješno registrirate i pristupite aplikaciji NERA, dobit ćete pregled svih svojih obveza prema Zakonu o obveznom osiguranju zaposlenih osoba s invaliditetom. Također, putem NERA-e, možete podnositi svoje Najave Zamjenske kvote. Nakon što istekne ugovorni period, možete elektronički obaviti proces završavanje svojih obveza.

Naše usluge i proizvodi za ispunjenje zamjenske kvote

Sve usluge i proizvodi navedene pod sekcijom ‘Stručnost’ na našoj web stranici ulaze sa 100% vrijednosti u zamjenske kvote.

Konzalting i kreativa

Nudimo grafička dizajnerska rješenja prilagođena Vašim potrebama – bilo da započinjete od nule ili dorađujete postojeće datoteke kako biste unaprijedili svoj branding. Naš tim stručnjaka nudi i uslugu konzaltinga i edukacija: od usklađivanja proizvodnje i dizajna, marketinga do optimizacije operativnog upravljanja. Pročitaj više na macan.hr/consulting-i-kreativa/.

Personalizirani materijali

Bez obzira želite li unaprijediti postojeće ili razviti nove, inovativne promotivne materijale, pouzdani smo partner za Vas. Poslovni print, korporativni i promotivni materijali, personalizirani tiskani materijal, naljepnice ili nešto sasvim drugo – odaberite proizvode koji će biti usklađeni s Vašom marketinškom strategijom. Više na macan.hr/personalizirano/

Luksuzne dorade i tehnologije

Igrajte se s različitim efektima i tehnologijama kako biste oslobodili kreativni potencijal Vašeg projekta. Dostupan je širok spektar izbora koji će kreirati taktilni identitet Vašeg projekta. Više na macan.hr/detalji-i-specijalni-efekti/

Konzalting i kreativa

Nudimo grafička dizajnerska rješenja prilagođena Vašim potrebama – bilo da započinjete od nule ili dorađujete postojeće datoteke kako biste unaprijedili svoj branding. Naš tim stručnjaka nudi i uslugu konzaltinga i edukacija: od usklađivanja proizvodnje i dizajna, marketinga do optimizacije operativnog upravljanja. Pročitaj više na macan.hr/consulting-i-kreativa/.

Personalizirani materijali

Bez obzira želite li unaprijediti postojeće ili razviti nove, inovativne promotivne materijale, pouzdani smo partner za Vas. Poslovni print, korporativni i promotivni materijali, personalizirani tiskani materijal, naljepnice ili nešto sasvim drugo – odaberite proizvode koji će biti usklađeni s Vašom marketinškom strategijom. Više na macan.hr/personalizirano/

Luksuzne dorade i tehnologije

Igrajte se s različitim efektima i tehnologijama kako biste oslobodili kreativni potencijal Vašeg projekta. Dostupan je širok spektar izbora koji će kreirati taktilni identitet Vašeg projekta. Više na macan.hr/detalji-i-specijalni-efekti/